Vlna

urbánny splietací mág

Vlna naživo 2019

XIV. Multižánrový festival časopisu Vlna
Bratislava 14. – 17. 11. 2019A4 | Karpatská 2| Bratislava

14. november | štvrtok | 18.00
A4, malá sála
Tomáš Danielis: 21&Counting

tanec | performance

Performance o pohybe, slovách, eufemizmoch a o tom, čo sa skrýva vo vnútri. Hlavnými témami 21&COUNTING sú komunikácia a vnímanie reality. Základom performance je ironická zámienka: oneskorená oslava 20. výročia autora na scéne, pri príležitosti ktorej tanečník loví v spomienkach a používa tanec a pohyb ako nástroje rozprávania o slovách a komunikácii. 21&COUNTING humorne skúma používanie politickej korektnosti a eufemizmov ako úteku od reality, v dôsledku ktorých sa prehlbujú súčasné problémy s prijímaním ľudí, ich okolia a s nedostatkom dôvery v hodnoty pri bežných ľudských stretnutiach.

TOMÁŠ DANIELIS tancuje medzi Bruselom, Grazom, Moskvou a Topoľčanmi. Jeho kreatívny fokus sa nachádza na priesečníku vizuálneho/digitálneho umenia s pohybom/tancom. Ako skúsený tanečník sa zaoberá pochopením a konceptualizáciou performance prostredníctvom priestoru. To ho doviedlo k skúmaniu svetla a k tvorivému úniku do fotografie. Pre každý zo svojich projektov vytvára špecifický súbor nástrojov a pohybového jazyka. Svoje diela uviedol vo viac než 20 krajinách. Je autorom predstavení Landscapes (2011), Suites (2016) Game (2018) a ďalších.

14. november | štvrtok | 19.00
A4, malá sála
Silvia Sviteková: Pamäť betónu
tanec | performance

Kde sme my? | Kto sme my? | Ktoré betóny?

Betón ako materiál, ktorému kedysi prináležala veľká pozornosť, dodnes obdivujeme. Niekedy kŕčovito. | Ľahko sa z neho stavia, a ešte ťažšie búra. | Abstraktný a zároveň veľmi konkrétny. S jasnými vlastnosťami. | Betón a telo? Tvary a telesá. | Nakoľko to celé môže byť osobnou výpoveďou?

Silvia Sviteková ukončila štúdium špecializácie Tanečné divadlo a performancia na VŠMU, kde pokračuje magisterským štúdiom. Je členkou MimoOs a PLaST a v súčasnosti spolupracuje aj s choreografmi Jurajom Korcom, Martou Polákovou a Petrou Fornayovou. Jej bakalárska práca – sólo Pamäť betónu – je jedným z viacerých autorských sól a predstavení, ktoré uviedla v rámci rôznych festivalov (Nu Dance Fest, Kiosk) a priestorov (Kino v bazéne). Svojou tvorbou získala aj ocenenie v súťaži Gala Art Moves.

14. november | štvrtok | 21.00
A4, malá sála
Kamil Zbruž: Multikrst

literatúra | hudba | performance

Príďte všetci!! YEAH! YEAH! YEAH! Pripravte sa na neodadaistický, hudobno-vizuálny happening!!! Čaká vás nadupaná šou v podaní totálne uleteného tanečného súboru Electric Sabina, spojená s krstom troch nových kníh od Majstra nepísania! Členovia súboru so smiechom odkazujú, že „Sabina je elektrický hudobný hologram ženy plnej vášní a netradičných záujmov. Hoci zvykne pôsobiť silne a vyspelo, v kútiku duše je to žena, túžiaca po zmene.“ Tentokrát to Sabina dá natvrdo, na motívy kníh Magnum Opus, Uroboros a Deň pri jazere.

15. november | piatok | 19.00
A4 | veľká sála
Jana Tereková: 70 sukien mala

tanec

Telo a jeho oblečenie. Jemné vnemy na koži, spomienky vynárajúce sa z tela, obmedzenia pohybu… Čo robí odev telu? Čo robí telo odevu? 70 sukien mala pozýva do imaginárneho sveta, v ktorom veci ožívajú a aj telo sa stáva vecou. Predstavenie je metamorfózou tela, ktoré sa rozpúšťa, láme, ktoré sa mení na kus látky, bábku alebo marionetu… Je vyjadrením túžby zmeniť uhol pohľadu na nás samých ako ľudí: Nie sme len jednou z foriem života? Aké odtlačky zanechávame?

Jana Tereková je tanečnica a choreografka, ktorá sa etablovala a vzbudila záujem odbornej verejnosti svojou participáciou na celom rade tanečných a tanečno-divadelných projektov s účasťou popredných slovenských a medzinárodných umelcov. Dlhodobo pôsobí v Centre national de la danse v Paríži.

Kolektív Bees-R sa zameriava na tvorbu tanečných a multi-žánrových predstavení s medzinárodným presahom. Od svojho vzniku produkčne zastrešilo vznik celého radu projektov, napr. multimediálne predstavenie Zrkadlenie, tvorivo integrujúce tanec, poéziu, živú hudbu a svetelý dizajn; tanečné predstavenie s poéziou Creation; multimediálne predstavenie Skúmanie javov, spájajúce tanec, digitálnu poéziu a živé vizuály. Námet, choreografia, tanec: Jana Tereková | Hudba a hudobný mix: Joseph Champagnon s použitím nahrávok od Francisca Canara | Scéna, kostým: Gabriela Paschová, Martin Čech | Svetelný dizajn: Boris Adamčík, Lukáš Kubičina | Vonkajší pohľad: Lucia Holinová | Technická podpora: Jakub Branický | Produkcia: bees-R v kopordukcii s NEWTIMES | Projekt realizovaný s finančnou podporou Fondu na podporu umenia.

15. november | piatok | 20.30
A4 | malá sála
Branislav Dugovič: Cross-Country Skiing

koncert | krst albumu

Branislav Dugovič (1978) je slovenský hudobník, prezentujúci sa najmä hrou na klarinete a basklarinete. Študoval na VŠMU v Bratislave. Jeho cesta k hľadaniu vlastnej hudobnej identity momentálne vyvrcholila vydaním dvoch co/autorských albumov, experimentálnym a temným Cross-Country Skiing (2018) a prístupnejším tonálnym 10 Simple Melodies (2019). Na oba albumy prizval créme de la créme umelcov, s ktorými mal možnosť v posledných rokoch spolupracovať: britského klávesáka, skladateľa a producenta E. Stevensa, huslistu M. Paľu, violončelistu J. Luptáka, B. Lenka na bandoneóne a akordeóne, N. Nikitina ako autora aj ako saxofonistu, skladateľov M. Lejavu a D. Mateja. Vystúpenie bude súčasťou Dugovičovej Almost Central European Tour. Počas vystúpenia prebehne krst albumu.

Účinkujú: Branislav Dugovič: klarinet, basklarinet, live elektronika | Eddie Stevens:  klávesy, hlas, live elektronika | Daniel Matej: gramofón, objekty, live elektronika

15. november | piatok | 22.00
A4 | malá sála
Agda B. Pain & Gejza Dezorz: Vyhrávačky
literatúra | divadlo

Autori a divadelní tvorcovia Gejza Dezorz a Agda B. Pain čítajú z knihy Lútkohry – 8 bábkových hier pre Dezorzovo lútkové divadlo. Dvaja na jednu!… Kto vyhrá?… No predsa divák!

16. november | sobota | 19.00
A4 | malá sála
Mária Modrovich: Rozhovor s členkou kultu
literatúra

Slobodná vôľa alebo feministický mind-fuck?

Štvrtá kniha autorky je postavená na fiktívnych rozhovoroch s členkami tajomného, čisto ženského spoločenstva. Prečo sa tieto ženy rozhodli združiť okolo bývalej speváckej hviezdy, prečo zanechali frajerov, rodiny a svoj domov, prečo vymenili „normálny“ život za izolovanú existenciu v lese? Ambiciózny novinár a opustená dcéra sa pokúsia zistiť viac.Mária Modrovich je autorkou próz Lu & Mira, Tichý režim a Flešbek. Flešbek bol vo finálovej päťke ceny Anasoft litera 2018. Tento rok spoluorganizovala medzinárodný literárny festival Novotvar 2019. Rozhovor s členkou kultu je jej štvrtá kniha.

16. november | sobota | 21.00
A4 | malá sála
Don’t Trust Butterflies

koncert

Kapela Don’t Trust Butterflies tvorí hudbu od roku 2016 a rýchlo si získala priazeň svojich fanúšikov. Ich hudba sa dá opísať ako svieži gitarový pop s prvkami elektroniky a charakteristickým hlasom speváka Simona Štubniaka. Kapele sa podarilo so skladbou Colors vyhrať rebríček Demovnica na Rádiu_FM a svoje vystúpenie predviedli aj na „demovnicovom“ koncerte v klube KC Dunaj. Tento rok sa DTB stali objavom roka na Radio_Head Awards.

17. november | nedeľa | 20.00
A4 | veľká sála

Petra Fornayová: Manifest možností
tanec | divadlo | performance

Umelecké rozhodnutia sú vo svojej podstate revolučnými zásahmi do kompaktného stavu sveta. Prinášajú vyrušenie. Revolúcia je na rozdiel od evolúcie narušenie pomaly, organicky sa vyvíjajúceho toku vecí. Je to narušenie vedomé a radikálne. Smerovanie vývoja vecí je podmienené správnosťou rozhodnutí. Premennou je perspektíva času, ktorá vyhodnocuje kvalitu rozhodnutí a je jedno, či išlo o rozhodnutia intuitívne alebo racionálne. Téma revolúcie rezonuje nielen preto, že oslavujeme výročie československej Nežnej revolúcie, ale prirodzene nadväzuje na tému konca, spracúvanom v prechádzajúcom predstavení Petry Fornayovej Koniec Koniec. Réžia, koncept, choreografia: Petra Fornayová | Intepretácia: Anna Čonková, Soňa Kúdeľová, Soňa Macejáková, Jana Machútová, Libuša Puškárová, Silvia Sviteková | Výber hudby: Ambróz Šulej | Vizuály, video: Jakub Pišek | Dramaturgia: Peter Šulej | Technická réžia a svetelný dizajn: Slavomír Šmálik | Kostýmy: Iveta Haasová | Grafika: Miriam Gavula | Videozáznam a editing: Adam Hanuljak | Foto: Barbora Dolinajová | Produkcia: Asociácia súčasného tanca

21.00 | A4 | malá sála
Afterparty: Secret DJ Set

Festival z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.

Podporené z Fondu LITA