Vlna

urbánny splietací mág

Talianska zvuková Vlna XII

Text: Imrich Végh

Maurizio Bianchi

je priekopníkom talianskej industriálnej hudby. Narodil sa v roku 1955 a pochádza z Milána. Jeho tvorbu ovplyvnili Tangerine Dream Conrada Schnitzlera, ale aj Throbbing Gristle. V roku 1979 začal vydávať magnetofónové kazety pod menom Sacher-Pelza, dovtedy písal o hudbe do rôznych talianskych magazínov. Od roku 1980 začal používať názov MB, pričom mal intenzívnu korešpondenciu s ľuďmi, ktorí v tom čase tvorili elitu svetovej hlukovej scény, ako napr. Merzbow, GX Jupitter-Larsen, SPK, Nigel Ayers z Nocturnal Emissions alebo William Bennett z Whitehouse. Táto forma komunikácie spočívala vo výmene listov a hudobných nahrávok, ktorá viedla k vydaniu prvého albumu Symphony For A Genocide v roku 1981. Po vydaní tretieho albumu Plain Truth v roku 1983 Bianchi vstupuje k Svedkom Jehovovým a prerušuje hudobné aktivity so slovami „Koniec je blízko a máme už veľmi málo času na to, aby sme si uvedomili svoje chyby a vykúpili sa … prestávam robiť hudbu a môj život teraz speje k úplnému osvieteniu.“ K hudobnej tvorbe sa vracia opäť až v roku 1998, keď na značke EEs’T Records znovu vychádzajú jeho prvé albumy spolu s novšími nahrávkami. V tejto dobe rozbieha stovky projektov a kolaborácií s mnohými talianskymi a svetovými umelcami. Medzi nimi sú Atrax Morgue, Aube, Francisco Lopez, Mauthausen Orchestra, Merzbow, Ryan Martin a Philip Julian/Cheapmachines. Maurizio Bianchi je stále umelecký aktívny. Vydáva nové nahrávky, ale často načrie aj do obrovského množstva nevydaných vecí zo svojej kreatívnej minulosti. Faktom zostáva, že sa svojou tvorbou nezmazateľne zapísal do histórie svetovej hlukovo-industriálnej hudobnej scény. Priložené CD obsahuje doteraz nikde nevydanú nahrávku Neurokluster.