Vlna

urbánny splietací mág

Postkonceptuálny labyrint Petra Rónaia

Text: Miloš Štofko

V bratislavskej galérii Umelka prebehla od 17. 2. do 13. 3. pod názvom Post postping pong výstava Petra Rónaia. Dvakrát použitá predpona post v názve výstavy z hľadiska kunsthistorického mohla predznamenať pokračovanie a zároveň obohatenie niečoho, čo postmoderný autor rozvíjal vo svojom umení a vo výstavných prezentáciách doteraz. Význam športového termínu ping pong, ktorý odkazoval k jednému z konceptov Júliusa Kollera (autorovho partnera v skupine Nová vážnosť), naznačoval nielen možný dialóg diváka s artefaktmi výstavy, ale aj Rónaiom simulovaný stret jeho vystavenej umeleckej tvorby s textami kunsthistorikov, teoretikov umenia, kurátorov, politikov atď., ktoré zaují- mali k osobe a k tvorbe autora raz viac adoračný, inokedy zas viac konfrontačný postoj.