Vlna

urbánny splietací mág

Od slov k činom

Text: Ján Plišnák

(recenzia fılmu Ja, Olga Hepnarová)

Režiséri a scenáristi Tomáš Weinreb a Petr Kazda si pre svoj debutový fılm Ja, Olga Hepnarová vybrali veľmi náročnú a ambicióznu látku. Príbeh poslednej ženy popravenej v Československu je dodnes aktuálnou a v istých ohľadoch veľmi nejednoznačnou tragédiou, vzbudzujúcou stále živé vášne. Tvorcovia túto výzvu však odvážne prijali a rozhodli sa na nej stavať. Morálnu nejednoznačnosť a neschopnosť jasne odpovedať na položené otázky pretavili s jasným zámerom nielen do postáv, ale aj do samotnej štruktúry fılmu. Snímka tak drží krok s aktuálnou európskou artovou kinematografıou a stáva sa jedným z najdôležitejších českých fılmov za posledné desaťročie.