Vlna

urbánny splietací mág

K.O.? OK

Text: Mariana Jaremková

Dokumentárny fılm dlho dominoval znovuzrodenej slovenskej kinematografıi. A sú to stále dokumenty, ktoré patria i k najnavštevovanejším titulom domácej fılmovej produkcie (tu pritom hovoríme o takých rozdielnych snímkach ako Všetky moje deti a 38). Zatiaľ čo v dokumentárnom žánri pribúdali nové mená, v hranom fılme postupne debutovali úspešní a generačne spriaznení dokumentaristi Juraj Lehotský, Jaro Vojtek, Ivan Ostrochovský či Marko Škop. Všetci plynulo nadviazali na svoje dokumentárne diela a zachovali si aj svoj jedinečný, charakteristický rukopis. Najvýraznejších hraných debutov sme sa napokon dočkali u Ivana Ostrochovského a Marka Škopa. Koza a Eva Nová sú si príbuzné minimalizmom vo všetkých zložkách – vizuálnej, strihovej, naratívnej a napokon aj v hereckej. Súčasne však už ani nemôžu byť rozdielnejšie. Zatiaľ čo Eva Nová neprekračuje hranice hraného fılmu, Koza hranice medzi fıkciou a dokumentom dôsledne stiera.